Egészségnevelési foglalkozások a BGSZC Magyar Hajózási Szakgimnázium részére
2017/2018-as tanév II. félévében
9-12. évfolyamon osztályonként 3 alkalommal

Témakörök
1. Bevezetés az egészségnevelésbe
Az „egészség” fogalma, az egészség testi, lelki és szociális vonatkozásai, az egészségi állapotot befolyásoló belső és külső tényezők, az egészségnevelés célja és módszerei. Igényfelmérés: mely témakörökkel szeretnél foglalkozni az elkövetkező órákon.
2. Alapvetői jogaink, értékeink, függőségek és megelőzésük, nemet mondani.

Melyek az értékek számodra, milyen jogaid, kötelezettségeid és felelősségeid vannak, három alapvető alkotmányos jogunk (egészség, szabadság, méltóság) hogyan és milyen mértékben érvényesül a hétköznapi életünkben. Mit nevezünk káros szenvedélyeknek, és ezek hogyan hatnak az életünkre, személyiségünkre az egészség, szabadság és méltóság függvényében. Helyzetgyakorlat: hogyan mondasz nemet.
3. Az egészséges táplálkozás

A különböző táplálékok, étel- és italféleségek osztályozása mennyiségi és minőségi szempontból táplálékpiramis felépítésével, az élelmiszerek egészségre gyakorolt különböző hatásai, a helytelen táplálkozás és betegségek összefüggése, alapvető tápanyagok és adalékanyagok.
4. Társas kapcsolatok, konfliktuskezelés, kudarctűrés
Társadalmi szerepeink, szimmetrikus és aszimmetrikus kapcsolataink, konfliktuskezelési teszt: konfliktushelyzetek és lehetséges megoldások, saját érdekeim érvényesítése a másik érdekeinek figyelembe vételével (kölcsönösség, empátia).

|